Klantgerichtheid voor Medewerkers Service Organisatie politie
Op verzoek van de Politie Haaglanden organiseerden wij een dag voor de Medewerkers Service Organisatie; de mensen die verantwoordelijk zijn voor het eerste contact met de burger die bijvoorbeeld aangifte wil doen. Voor het onderzoek liepen wij mee op verschillende bureaus. Ook keken wij ‘undercover’ hoe een aangifte aan de balie werd opgenomen.
De dag begon plenair met een voorstelling. Deze ging onder andere in op:
– Het eerste contact: Hoe begroet je de burger? Wat wil je uitstralen?
– Hoe ga je te werk wanneer iemand komt informeren naar een verloren voorwerp?
– Hoe ga je om met privacy, wat doe je met persoonlijke verhalen van mensen aan de balie?
– Hoe ga je om met aangiftes met bekende dader?
– Hoe ga je om met agressie aan de balie?
Tussen de scènes door ging een discussieleider van Theater A la Carte in gesprek met de toeschouwers.
Hierna werden drie workshops gegeven: ‘Omgaan met agressie’, een workshop zelfverdediging en een workshop ‘theatersport’.
Recensie uit de Korpskrant:
Tijdens een flitsende theatershow kregen de acteurs de lachers op hun hand, toen ze uitbeeldden met welke vragen burgers zich zoal komen melden aan de balie. Elly Mulders, voormalig procesmanager Intake: “De situaties waren erg herkenbaar, vooral die waarin een bezoeker uiteindelijk alleen maar binnen blijkt te komen voor een kop koffie en een Spits!”