Kick-off over persoonlijke ontwikkeling
Omdat zowel de organisatie als de maatschappij continu verandert, vindt Achmea het belangrijk dat alle medewerkers zich blijven ontwikkelen. Hoe neem je verantwoordelijkheid voor wat je doet? Hoe maak je zelfstandig keuzes? Wat is persoonlijk leiderschap? Waar sta je nu en waar wil je in de toekomst naar toe?
Bij de Kick-off van ‘Santiago 2’, de tweede fase van deze persoonlijke reis, speelde Theater A la Carte verschillende scènes over dit onderwerp: een man en een vrouw die hun leven radicaal hebben omgegooid en een Bed and Breakfast zijn begonnen op de route naar Santiago de Compostella; een werknemer die het helemaal niet nodig vindt dat zijn werkgever zich met zijn ontwikkeling bezig wil houden; drie werknemers die alledrie een cadeautje krijgen van de baas, maar daar heel verschillend mee om gaan (“En als ik het open maak verwachten ze zeker dat ik ze een cadeautje terug geef, mooi niet!”); twee oudere werknemers die op vakantie eens goed moeten nadenken of ze zich nog wel willen ontwikkelen (“Over een paar jaar ga ik met pensioen, dán ga ik genieten!”) en een aantal ‘mensen-in-de-straat’ die hun mening geven over persoonlijk leiderschap.
Tussen de scènes door ging een discussieleider van Theater A la Carte met de toeschouwers in gesprek. Waarom wordt door Achmea zo de nadruk gelegd op persoonlijke ontwikkeling? Hoe denken zij zelf over persoonlijke ontwikkeling? Wat is er in de afgelopen jaren verandert in hun rol als werknemer? Moet een verandering altijd heel groot zijn, of kan het ook in kleine dingen zitten?
De voorstelling werd afgesloten met een ludieke feedback workshop, waarin de workshopleider zelf nog de meeste moeite heeft met alle tops en tips.
Na afloop van Santiago 2 hield Achmea een enquête onder de deelnemers. De voorstelling kreeg gemiddeld een 8,3 (van de 202 respondenten geven 167 medewerkers een 8 of hoger waarvan 30 een 10!)